16 Eylül 2015 Çarşamba

Şerifali bir daha gelir mi?


Her sabah horoz  gibi;” Ayşeee Teyzeee , annemden izin aldım size gelebilir miyim?”diye sesi yankılanıyor…Balkona çıkıyorum, bütün sokak benim Ayşe Teyze olduğumu anlıyor, el işareti ile Şerifali’yi davet ediyorum. Sabah güneşi almayan  evime , güneş gibi  doğuveriyor.

Asansör korkusu ile soluğu tıkanmış, burun delikleri açılmış, şakaklarından terler akarak , ayakkabılarının dışarıda kalmasına ısrar ederek, bütün çürümüş dişlerini( ön dişleri de çürük ve köküne kadar kırılmış)   göstere göstere “ Günaydın Ayşe Teyze” diye gülümseyip, içeriye girmesine, yasak konulduğunu bilmiyordum.

 Ali Şerif ile kahvaltı yapıyoruz, ekmeğini sokum sokum bir bala bir reçele, bir yumurta tavasına daldırıyor iken  kapımız çalınıyor, bizim apartman sakinlerinden olduğu anlaşılan , oldukça nazik, kibar, bir hanımefendi ;” apartmanımıza hoş geldiniz, vs, vs,vs , (asıl konuya giriyor) ,sizi bir konuda uyarmak isterim, Ali Şerif denen  çocuğun apartmanımıza girmesini yasaklamıştık, annesini de  bu konuda uyarmıştık ama ne yüzsüz, ne rahat insanlar ki, sizi yumuşak buldular, ne biçim anne ki her gün çocuğunun size gelmesine izin verebiliyor, ayakları tozlu, elleri kirli….”

 Şerifalim ,  elinde ki sokumu ağzına götürememiş, hanımefendinin kelimelerine pür dikkat kesilmiş. Kapıyı kapatıyorum, masadaki yerime otururken, sabah güneşi gibi evime dalan Şerifali gitmiş,  bizi ilk kez görüyormuş gibi, çekingen, sessiz bir yabancı oluvermiş. Kadının sözleri ateş olmuş, tombul yanaklarında yanıyor, alev,alev.  Ellerine bakıyor, sokumunu nereye koyacağına  karar veremiyor, ekmek sokumlu ellerini masanın altına götürüyor. Masa altında ki ayaklarını  görünmez yerlere doğru çekerken , Şerifali oturduğu yerde küçülüyor, ufalıyor, hanımefendinin istediği gibi yok olmaya çalışıyor…
Şerifali bundan sonra Ayşe teyze annemden izin aldım, size gelebilir miyim der mi bilmiyorum ama, artık biliyorum ki

İstanbul’da hiç komşum olmadı, Çorum’ da da olmayacak…

15 yorum:

  1. Kendilerinden biraz farklı olanı dışlama, aşağılama ve bir de yandaşlar arama çabası nasıl bir aşağılık duygusunun dışa vurumudur? O küçücük çocukta açılan yaraların ne denli derin olabileceğini hiç düşünmeden bunu yapabilmek nasıl bir sadistliktir? O tür insanlar benden de uzak olsunlar. Olmaz olsun öyle komşu.

    YanıtlaSil
  2. Şerifaliii , ama ben çok üzüldüm şimdi bu yazıyı okuyunca... yine bir ötekileştirme hesaplaşması ...böyle ağzım dolu dolu ama bir şey yazmayacağım onlar için... yuttum gitti... Ben Şerifali li yazıları merak la bekleyeceğim Ayşe cim. Ama senin de o gelen bayana ne dediğini çok merak ettim açıkçası, evime gelen insanın hesabını komşuma vermemeliyim. Senin üzülmene de ,Şerifali ye de çok üzüldüm...

    YanıtlaSil
  3. Bir çocuğa nasıl böyle davranabilir herhangi bir yetişkin??? Aklım gerçekten almıyor. Gerçekten böyle komşu olmaz olsun. Böyle insanlar kalbi tertemiz, pırıl pırıl çocuklardan uzak dursun. Allah çıkartmasın çocukların karşılarına üstü başı tertemiz ama kalpleri kapkara insanları karşılarına. Petek

    YanıtlaSil
  4. Yahu Ayşe, veremedin mi ağzının payını? Size ne ruhsuzlar diyemedin mi? Çok kızdım çok o kadına.

    YanıtlaSil
  5. Konu, kısacık kurgu; öykünün diğer (anlatım) kusurlarının tümünü örtüvermiş sanki. Yazara teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ahh bee.. Şerifali seni sevmiştik...

    YanıtlaSil
  7. Biz insanlar böyleyiz, yeni nesil mi böyle yoksa eskiden de böylemiydi bilmiyorum. SerifAli onlara ne yaptı yada ne tür problemleri var bilmiyorum ama bu problemleri onu dışlayarak çözme yoluna gitmişler. Malesef biz evebeynler farklılıkları hep tehdit olarak görüyoruz, hiç bir kusuru olmamasına rağmen down sendromlu yada otistik çocuklara da benzer dışlamalar yapılıyor. Bu tür insanlar tüm heryerde oldukları için malesef bizden uzak olamıyorlar, ve git gide bizi de yutuyorlar.

    YanıtlaSil
  8. Burası benim dairem, apartman kuralları bu kapıdan içeril geçemiyor bacım diyemedin mi Ayşe Ablacığım, Ahhh şerifali :(((

    YanıtlaSil
  9. :( :( diyecek söz yok....Rabbim Adil. beğenmeyen hanımefendiyi de beğenmeyen çıkar bir gün....

    YanıtlaSil
  10. ötekileştirmeden duramıyoruz...

    YanıtlaSil
  11. Cevabini vermeni degil ama o zavalli kadinin elindede tutup onada ogretmeni beklerim Ayse senden,Birde Serifali bilmeli degerli oldugunu,ellerdeki kirin kalplerdeki kirlere gore bir hic oldugunuda. Belkide Coruma gitme sebebin hikmetin bile budur...Hulya

    YanıtlaSil
  12. Ayşe, bir hazineyi paylaşır gibi ilk kez,eşime okudum yazdıklarını. Gelmiş mi bir daha dedi. Çok merak etti. Çok üzüldü. Kadına çok kızdı

    YanıtlaSil
  13. şerifali seni rahatsız etmiyorsa sorun yok bence, sen eve çağırmaya devam et sevgiler elif

    YanıtlaSil