2 Mart 2016 Çarşamba

Çorum'un güzel insanları

Pıtpıt sayesinde hayvanları " fark edebilme " içgüdüsünü kazandım. Pıtpıt'dan önce sokakta hayvan gördüğümü hatırlamıyorum, çocukluğumdan itibaren bir kedi başı okşamışlığım yada uzaktan da olsa sevmişliğim de yoktu. Pıtpıt, İstanbullu sokak kedisi , gözlerinden hastalanmış, hayvanlara duyarlı bir insan gözlerini tedavi etmiş, onun için bir ev arıyordu ve bana,"  evine almak ister misin?" dedi. Olur dedim. Kedi evimize girer girmez, dünyamız farklılaştı, daha önce fark edemediğimiz bir dünyayı yaşamaya başlamıştık. Çorum'a geldiğim gün ( çok sıcak bir gündü)  gözlerim sokaklarda su kabı aradı, yoktu. Sokaklarının temizliği ile bilinen il için belki kötü bir örnek olacaktı, gizli gizli köşelere su kapları koymaya başladım. Kediler için koyduğum mamayı genelde yaşı büyük tecrübeliler yiyor, küçüklere kalmıyordu. Mutfak balkonumdan beri gördüğüm küçük kedilere sosis atmaya başladım. İki tane küçük kedi, yukarıdan önlerine atılan mamayı kapmadan önce etraflarına bakıyor, ağızlarına alınca kafalarını yukarı çevirip bana bakıyor sonra koşarak gizli bir köşeye kaçıyorlardı. Artık acıktıkça balkonun altına geliyor, başlarını yukarı kaldırıp öylece duruyorlar, benim balkona çıkmamı onları görmemi istiyorlardı. İçimden geldiği , gördüğüm zamanlarda aklıma gelmekten çıkmışlar,  başları yukarda dört çift göz, aklımdan hiç çıkmamaya başlamıştı.  Benim sokağımdı, benim kedilerimdi...Dün, okuduğum haber ile yaptıklarımdan aldığım huzurdan utandım...
http://www.corumhaber.net/guncel/coplukteki-sokak-kopegine-abd-deki-turk-sahip-cikti-h51990.html
Çorum belediyesinin kent çöplüğünde toplanmış sokak köpeklerini  besleyen kızın haberiydi.  Gökçe Erdoğan. Çöplükteki bir köpek, önündeki yiyeceği yiyemeyecek kadar hastaydı, inliyordu. Karnı şişmiş, her an ölebilirdi. Bu inlemeyi facebook sayfasına koymuş, köpeğe de "inlek" demişti ... Çorum çöplüğünde pislikten açlıktan hastalanmış bu köpeğin inlemesine Amerika'dan cevap gelmiş . Amerika'dan biri "inlek'i" sahiplenmek istiyordu . Gökçe, ' İnlek'i  ' Çorum çöplüğünden çıkarmış, Amerika için yıkamış, taramış, öperek  yeni yuvasına uğurlamış. Gökçe'yi araştırdım, facebook da buldum ama facebook da o kadar cahilmişim ki nasıl arkadaşlık teklif ediliri bilemedim, mesaj yazdım, nasıl yardım edebilirim diye. Gökçe hemen mesaja geri dönüş yaptı, bu hafta sonu birlikte beslemeye gitmek için beni davet etti.
Bu hafta sonu Gökçe ile Çorum çöplüğünde olacağız, biraz korkuyorum,  köpeklerle hep arama mesafe koymuştum...
Çorum, Gökçe ile güzelleşti.
Bir şehri sevmek için bir güzel insan yeter...

3 yorum:

  1. Canim cok güzel bir haber :) Hafta sonu hemen gelsin o zaman :) xxx Gulay

    YanıtlaSil
  2. Gece güzel yazdıklarınızı okumak iyi,Allahım dünya yaşanabilir de olsun amin

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem!!
    Bana da gelin Yunus'La birlikte bu yaz.
    Bergama'yı gezelim birlikte.

    YanıtlaSil