9 Mart 2016 Çarşamba

Okula sorulan sorular ve beklenen cevap

Dün oğlumun okuluna gittim, yüzlerce sorumu bir kağıda sığdırabilmek için bütün akşam ayıklamak zorunda kaldım. Bir sayfa dolusu sorularım bunlardı;

·         Bütün bir gününü alacak şekilde okulda tutulmanın  çocuğun ruh ve fiziksel  sağlığına etkileri araştırıldı mı ?
       Bir günde sekiz ders işlemek,  uygun mu, sekizinden de istenilen performansı gösterebileceklerine dair araştırma yapılmış mı?
·          Bütün gününü sınıfta  geçiren çocuk için ,sınıf içi arkadaşlığını geliştirmek için, arkadaşlık erdemlerinin farkına varabilecekleri  ve yaşayabilecekleri bir çalışma ve projeleri var mı?
·         Bireylerin birinciliğine odaklanmış ( takım çalışmalarının göz ardı edilerek)  yarıştırma projelerinin  çocukların motivasyonu üzerinde ki etkileri araştırıldı mı?
·         Bir günü sekiz ders ile sınırlandırılmış programa çocukların rahatlayabilmeleri , kafalarının boşalabilmesi için ( her gün ve istikrarlı bir şekilde yapılması gereken) bir projeleri var mı?
·         Ödüllendirme ve cezalandırmanın çocuğun içsel motivasyonuna etkilerini biliyorlar mı ?
·         Hareketsiz bir ortamda bütün bir gün (sekiz ders için oturmak zorunda kalmak) ,çocuk sağlığını nasıl etkiliyor?( Özellikle kışın aylarca okul kapıları dışarı kapatıldı)
·          Okulca yapılan gezilerin, sosyal faaliyetlerin çocuk üzerinde ki etkileri araştırıldı mı?(Bütün bir yıl boyunca sadece bir kez gezi yapıldı)
·         Okula sadece mecbur olduğu için gitmek zorunda kalan çocuk algısını değiştirmek için neler yapmayı düşünüyorsunuz?
       İlkokuldan itibaren  Teog için hazırlıklara başlanılması, testler ve sınavların yoğun bir şekilde yapılması, çocuk üzerinde nasıl bir etki bırakıyor, araştırıldı mı?
       Sınavlarda çok çıkaranlara ayrı bir sınıf oluşturuluyor mu,  her sınavda  az çıkaranların , bu ayrıştırmadan nasıl etkileneceği konusu araştırıldı mı?
Çocuğumu okula gönderirken, fiziksel ve ruhsal  sağlığının güvende olduğuna inanabilmek için bu soruları soruyorum çünkü okul oğlumun bütün bir gününü almakta, geri dönüşünüzü bekleyeceğim."

36 yorum:

  1. Ayşecim sonucu merakla bekliyorum ki her hangi bir sonuç çıkmasa bile bir veli olarak kafamızdaki sorunları okul yönetimi hatta daha üstlere aktarabilemek adına önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Bir veli insiyatifinin öncüsü olabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyeceklerinin bir önemi yok benim için sevgili annekalemi, benim isteğim oğlum ile köyümüze yerleşmek, mümkün olduğunca okul ve öğretmenlerden uzak tutabilmekti ama o kadar cesaretli değilim, ileride sorgulanmak ihtimali bile beni alıkoyuyor.Şimdi yapmak istediğim şey okuldan geldiğinde okulun tortularını üzerinden atabileceği azıcık zamanlarda uğraşlar...sokak hayvanlarını besliyor, hasta çocuklara mektup yazıyor, tarihi yerleri seviyor oralara gidebilmek için para biriktirip yol haritaları çiziyor...yeni şeyler yapması için aklına gelen varsa yazarsan sevinirim...

      Sil
    2. Ayşe hanım lütfen irtibatta kalalım. Sizin gibi annelere ve evladınız gibi çocuklara bu ülkenin çok ihtiyacı var. Blogunuza göz attım, tüm yazdıklarınızın altına çekinmeden imzamı atarım. Merhametli yüreğinize ve hakkını arayan bilincinize sonsuz teşekkürler.
      Nilay Gündüz

      Sil
  2. http://bbomankara.org/
    Benim hayal ettiğimi birileri yapmış. İnceleyin derim ben.

    YanıtlaSil
  3. Aaah Ayşem. Bu soruların küçücük bir okulun boyunu fersah fersah aşan sorular. (yani herhangi bir okul, salt Yunus'un okulunu kasdetmiyorum)
    Bu direk olarak Milli Eğitim Bakanlığına sorulması ve cevabının onlar tarafından verilmesi gereken sorular.
    Bence bu sorularını hepimiz çıktı almalı, bakanlığı mail, mektup, faks yağmuruna tutmalıyız. Bir kampanya başlatmalıyız.
    Fakat şunu da ekleyeyim: katılım beklediğim kadar olmaz buna. Çünkü malum, çocukların üzerinden en çok ana-babalar yarışıyor. Hepsinin tek hedefi ille şart sanılan bir üniversite.
    (Acı olan: kapağı bir üni. ye atsın yeter. Bu iş sahası olmayan bir dalmış, okul ancak yüksek lise seviyesinde imiş, oy kaygısı ile açılmış, 2 masa, 2 hoca kücücük bir üniversite!cikmiş. Bunların önemi yok. Yeter ki girsin. Bütün veliler buldumcuk oluyor bu sonuca. Sonunda bütün çocuklar CEO! olacak. Beklenti bu)

    Sistem baştanaşağı berbat. Velilerin büyük çoğunluğu da öyle maalesef. Hepimiz senin şu sorduklarının bilincinde olsak, çok şey değişir ama. Ama :(

    YanıtlaSil
  4. benim ustun zekali oglum da, anaokulundan baslayarak, her sabah "okuldan nefret ediyorum" diyerek yataktan kalkardi.
    4. sinifta evde okutmaya basladim. internetten ders aldi ve liseyi bitirdi.
    14 vyasina geldiginde,Istanbul da bir medreseye, islami ilimlerde okusun diye verdim. Ortami cok sevdi. Ben buraya aitim dedi. 5 senesi gel diyorum gelmiyor hafizligini tamamlamaya calisiyor.yani sevdigi, ait oldugunu hissettigi bir yerde okuyor.

    Evet, her cocuk doktor, muhendis, avukat olmak istemiyor.anne-baba olarak cok kalp kirici birsey ama, hayat onlarin hayati. Secim onlarin secimi..saygi gostermemiz gerekiyor..

    YanıtlaSil
  5. Bir öğretmen olarak bunları okumak benim için ne kadar acı Ayşe... Çünkü o sistemin bir parçasıyım. Sınıfta çocuklara ' bir hayaliniz olsun çocuklar ve hayalinizin peşinden koşun. Sevdiğiniz mesleği yapın. Illa doktor, mühendis, bilim adamı olmak zorunda değilsiniz. Sizi ne mutlu ediyorsa onu yapın 'diyorum. Sonra Hayır bunları söylememeliyim, bu çocuklar okumalı doktor olmalı mühendis olmalı diyorum. ..yani arada sıkışıp kalıyorum işimle çelişiyorum. Git geller yaşıyorum. Bilemezsin ne zor... emine

    YanıtlaSil
  6. Oğlum bu sene teoga hazırlanıyordu. Okulda bütün dersler kalktı sadece o altı derse yoğunlaşıldı. Hafta sonları da dahil olmak üzere. Evde hiç ders çalışmadığından çok önemsemedim ama akşamları saat sekize kadar etüd dediklerinde dur bakalım orada dedim. Bu çocuk akşam kendine gelmezse ertesi gün ne işe yarayacak. Sonra baktım pazarları da çok yoruldu, çünkü hem okulda hem de deli gibi ödev vermeye başladılar haftasonuna. O günü de eledim, göndermedim. Akşamları film izledik bol bol. Şubat tatilinde on gün defter kapağı açmadık. Sınav önemli ama oğlum da önemli. Bir şekilde onu ferahlatmaya çalışarak geçti sene. Bu çılgın yarıştan genel kültürü sıfır, ne yapacağını bilmeyen, sağlıksız bir nesil kalıyor elimizde. Yazık...

    YanıtlaSil
  7. Bloğum nerelerde paylaşılıyor demişsiniz ben şahsen ekşi sözlükteki başlıktan gördüm... Hakkınızı aramanız hem bir ev hanımı hem de bir öğrenci olarak çok hoşuma gitti...

    YanıtlaSil
  8. Finlandiya eğitim sistemini araştırın derim. Çocuklar Finlandiya'da okula 6 değil 7 yaşında başlıyorlar, okula ayakkabılarını çıkartarak giriyorlar, ders saatleri bize göre daha az, çok ama çok daha başarılılar.
    Türkiye'de eğitim sistemi çok kötü durumda filan değil, yok, bu AKP'nin suçu demeyeceğim, çünkü eskiden de kötüydü, ama 14 yılda daha iyiye gitmedi, hatta kötüye gitti.
    Okulların, öğretmenlerin, velilerin ciddi şekilde yeniden eğitilmesi lazım. Çünkü bu gidişatla geleceğimizi kaybetmeye devam edeceğiz.

    YanıtlaSil
  9. Sözlükteki başlıktan buralara kadar geldim.Takdire şayan bir duruşunuz var,tebrik ediyorum sizi.
    Böyle güzel aileler milletimizin temel çekirdeği gerçek aileleri oluşturuyorlar.Umarım sayılarınız her geçen gün artar.
    Allah yar ve yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  10. Blogunuz doğru bir adreste paylaşılmış ki bu kadar kişi haberdar olmuş. Sizin verdiğiniz 52 lirayı küçümseyen tacir!? emin olun 5 kuruş için kafa göz dalar. Elbette kabalık etmemeliyiz elbette konuşarak çözmeliyiz sorunlarımızı fakat bu çoğu zaman mümkün olmuyor bu memlekette. Madem aynı dilde konuşamayacaksanız yayınevini canevinden vurun derim. Dava açın 52 lirasından daha fazlasını alın. Size çemkiren zihniyetin yalvarması nasıl olacakmış bir de onu görelim. (Barodan destek alarak bu işi ücretsiz çözebilsiniz)

    YanıtlaSil
  11. yalnız değilsiniz Ayşe Hanım.

    YanıtlaSil
  12. Ayşe ablamıza saygı duydum.

    YanıtlaSil
  13. sadece Türkiye'de değil dünyada eğitimin değişmesi lazım... Sizin düşüncelerinizin yarısı olsa insanlarda şüphesiz dünya daha yaşanılacak bir yer olurdu. Savaşın, açlığın, kötülüğün olmadığı bir dünya diliyorum, izninizle annem sayıp saygıyla ellerinizden öpüyorum rahmetli annemi de anarak. Kim bilir sizin gibi annelerin yetiştirdiği çocuklar kurtaracak dünyayı biliyorum.. Sonsuz saygılar ve sevgiler

    YanıtlaSil
  14. GEÇMİŞ OLSUN

    YanıtlaSil
  15. Ben şimdi niye ağladım bilmiyorum ki...

    YanıtlaSil
  16. Bir senedir zihnimdeki deli sorularla sorguladığım eğitim sisteminin kelimeye dökülmüş halini burada okuyunca çok mutlu oldum. Benim de köye gidip okutma hayalim var; fakat aynı korku ile çekiniyorum. Değerler eğitimi olmadan salt bilgi çıktısı olan eğitimle nice nesiller yetişiyor. Ve biz hiç bir şey yapamıyoruz!

    YanıtlaSil
  17. işte yazmanın gücü. kaleminize sağlık. oturduğunuz yerden kendi kendine hayıflanmak veya şikayet edip durmak yerine, siz birşeyler yapmaya başlamışssınız. her anlamda ve her konuda bilinç böyle büyür ve gelişir, önce ufak bir ışık sızar, birisi lambanın düğmesine basar, sonra diğer bilinçler de buna katılır ve karanlık kaybolur. siz burada düğmeye basan kişi olmuşsunuz, tebrik ederim bunun için.
    ayrıca oğlunuz epey şanslı.
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  18. tebrik ederim sizi, hakkınızı aradığınız için. helal olsun.

    YanıtlaSil
  19. Siz çocuğunuza önce insan olmayı öğrettiğiniz sürece, okullardan alacağı takdirnameler, birincilikler vb. gerçekte önemsiz kalacaktır. Çocuğunuzu siz eğitin, siz öğretin. denklemde ki x in gerçek değerini bulamasa bile, insan hakları ve insana saygıyı bilen bir çocuk hayatta asla başarısız olmayacaktır. Saygılarımla Ayşe Hanım.

    YanıtlaSil
  20. bilinçli ve sorgulayan,tüm çocukların geleceği için endişe duyan, çabalayan annelerin varlığı umut oldu yarınlara. ekşisözlük'ten buldum sizi. duruşunuzu alkışlıyorum.

    YanıtlaSil
  21. Ayşe hanım, yazınızı hızlı hızlı okudum. Özel olarak mail de atardım ama herkesin görmesi için buraya yazıyorum. Test kitabı arıyorsanız bir de kitapagaci.org 'a bakın derim. Buradan ücretsiz az kullanılmış ya da hiç kullanılmamış test kitaplarını bulabilirsiniz. İnsanlar kullanmadıkları kitapları ihtiyacı olanlarla ücretsiz paylaşıyor, aklınızda olsun.

    YanıtlaSil
  22. 01:38 haklı ayse hanım sözlük olarak yapabileceğimiz bişe varsa linç ekibimiz göreve hazır bilginize

    YanıtlaSil
  23. Eminim sizin gibi bir annenin elinde çocuğunuz mükemmel bir şekilde yetişecektir. Düşüncelerinizden dolayı sizi tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  24. Ayse hanim ekside yazar olun daha fazlalarina cok daha kolay ulasin. Aslinda istegin onlarin sizin gibi bir guzel insana kolayca ulasabilmeleri. Sizin gibilere ihtiyacimiz var orada da burada da heryerde var. Turkiye sizin gibi guzel insanlarin yetistirdikleri cocuklarla guzellesecek.

    YanıtlaSil
  25. Ayse hanim ekside yazar olun daha fazlalarina cok daha kolay ulasin. Aslinda istegin onlarin sizin gibi bir guzel insana kolayca ulasabilmeleri. Sizin gibilere ihtiyacimiz var orada da burada da heryerde var. Turkiye sizin gibi guzel insanlarin yetistirdikleri cocuklarla guzellesecek.

    YanıtlaSil
  26. Sizin gibi bir aileye sahip oldugu icin cok sansli bir cocugunuz var , varsin onlar gercek dunyalarinda yasamaya devam etsin siz kozanizi ormeye devam edin . Bu dunya sizin gibi guzel insanlarin hatrina donuyor lutfen bunu unutmayin.

    YanıtlaSil
  27. Sizin gibi bir aileye sahip oldugu icin cok sansli bir cocugunuz var , varsin onlar gercek dunyalarinda yasamaya devam etsin siz kozanizi ormeye devam edin . Bu dunya sizin gibi guzel insanlarin hatrina donuyor lutfen bunu unutmayin.

    YanıtlaSil
  28. Ayşe Hanım yazınızı ekşisözlük sayesinde okuyabildim.
    inanın yaptığınız bu davranış; bazı konularda yalnız olmadığımı hissettirdi bana.
    bu hareketinizi, malesef klişe olacak ama ''ayakta alkışlıyorum''

    YanıtlaSil
  29. Ayşe Hanım yazınızı ekşisözlük sayesinde okuyabildim.
    inanın yaptığınız bu davranış; bazı konularda yalnız olmadığımı hissettirdi bana.
    bu hareketinizi, malesef klişe olacak ama ''ayakta alkışlıyorum''

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Ayşe, değerli eşi,

    Ben de çocuk büyütüyorum ev geçindiriyorum. İnan ay sonunu çok zor getiriyorum ama şu metinden öyle etkilendim ki ya sen dava açacağım de ben taksit taksit avukat ücretini vs ödemeye hazırım. Hani sen orada bot demişsin, kitap demişsin ben burada delirdim.
    yozdogan86@icloud.com
    Sözümün arkasındayım.
    Bu ülkeyi terk etmekten vazgeçip, mücadele ediyorsam bir yerlerde sizin gibi aileler var diyedir. Bunu bilin lütfen.

    YanıtlaSil
  31. Sizin gibilere ihtiyacımız var bu ülkede can-ı gönülden kutluyorum.

    YanıtlaSil
  32. keske egitim sisteminde etkili yetkili olanlar bunu diyebilse. inanin bu ulkeyi sevmediklerini dusunuyorum. bariz yanlis gidiyor biseyler gormuyo musunuz.. cocuklar insanligi unuttu. toplum yok oldu. cana kiymak kolay ofkelenmek cok kolay, cozum pesinde kosmuyo kimse. yok mu yetkili bir agiz, bizim egitimimiz insan yetistirmiyor bencil hak hukuk bilmeyen kaytarmaci nesil yetistiriyor diyecek.. daha ne kadar geriye gitmemiz gerek ? vasifsiz asosyal paylasmayi uretmeyi bilmeyen nesil ne ise yarayacak ?!

    YanıtlaSil
  33. Nasıl bir rastlantıdır bilinmez ama sırf bu zorundalık yüzünden bugün üniversite yabancı dil hazırlık sınıfında öğretimimi bıraktım. Umarım bu düzen değişir. İnanıyorum değiştireceğiz.

    YanıtlaSil